dimarts, 4 de juny del 2013

UNA EXPERIÈNCIA A LONDRES

Hola soc en Roger Solans tinc 27 anys i ara mateix estic a Londres vivint una nova experiència en la meva vida. Vaig decidir venir cap Anglaterra a causa de l’actual situació de crisis que viu el nostre país en aquests moments, tot i haver estudiat Empresarials a la Universitat Pompeu Fabra i tenir un bon currículum professional no va ser possible trobar feina, per tant vaig decidir que el millor que podia fer era marxar fora en busca de més opcions de les que podia trobar a Catalunya. La meva elecció va ser Londres perquè creia que és on podria trobar més possibilitats laborals i més qualitat alhora de trobar acadèmies d’anglès  per millorar l’ idioma.
Al arribar aquí tot és molt confús, és realment difícil adaptar-se a la vida que es porta aquí, els anglesos tenen una manera molt diferent de fer les coses, per exemple  alhora de fer relacions son molt freds i mantenen molt les distancies, inclús entre ells. El menjar no és de gaire qualitat i trobés “take away” per tot arreu, el primer dia vaig anar un telepizza i un cop pagada la pizza el restaurant no tenia ni una taula ni una cadira per menjar amb tranquil·litat,  les hores de dinar i anar a dormir no te res a veure amb les que estava acostumat, el cost de vida és car, condueixen per l’esquerra, tot esta vigilat per càmeres de seguretat i el més important de tot l’ idioma. Tot i aquest xoc social, en dos mesos un s’acaba acostumant i lo més important trobes a gent que esta en la teva mateixa situació, Londres esta ple de immigrants de tot arreu del mon i ara més que mai del nostre país.
Com he dit al principi jo venia per trobar  feina i aprendre l’ idioma, jo he tingut la gran sort de trobar una acadèmia d’anglès on fer unes pràctiques laborals i a més em regalaven un curs de General English per tant aconseguia experiència i l’ idioma, Anglaterra esta ple d’empreses que busquen els anomenats “Workexperience” (Becari).  La veritat es que em pocs mesos el meu nivell d’anglès a pujat molt i molt, estic verdaderament content per això, abans de venir difícilment podia mantenir una conversa, ara tranquil·lament puc parla amb gent tant de fora com nativa.
La festa a Londres és molt cara sincerament, però sempre pots anar a prendre una cervesa amb els companys de l’acadèmia o de la residencia i perquè no anar a visitar els llocs més famosos i turístics d’aquesta gran ciutat, diversió no li falta tampoc.

Finalment dir que la meva experiència esta sent de lo més enriquidora de lo que esperava, descobrir  noves cultures, noves persones, noves costums, viure lluny de casa amb independència, tot això et fa creixa com ha persona i et fa obrir molt la ment, per mi esta sent un període de reflexió i aprenentatge que mai havia experimentat. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.